Menu Kontakt os
  • En-Da
Iværksætterområdet er i vækst, men mange startups savner råd og hjælp til markedsføringen. Den hjælp kan de nu få via det globale startup-program Nurture, som AFA JCDecaux lancerer. Nurture vil give startups den rækkevidde og det kendskab, der skal til for at opbygge et brand nationalt og globalt.

JCDecaux Nurture skal hjælpe startups med at skalere virksomhedens brandkendskab gennem digital outdoor. Nurture gik i luften i september i Danmark. 

Ifølge Vækstfondens seneste analyse af ventureinvesteringer i danske startups, fastholder det danske venturemarked sit momentum i Q2. ”Der er foretaget 22 investeringer i andet kvartal, som resulterer i et samlet investeret beløb på 2,7 mia. kr. Dette betyder, at den årlige rekord for ventureinvesteringer i danske startups fra 2019 allerede er blevet overgået på et halvt år.” (kilde https://vf.dk/analyser/ventureinvesteringer-i-danske-startups-fastholder-momentum-i-q2/ )  

Med AFA JCDecaux Nurture får startups adgang til en lang række af værktøjer, services og rådgivning på niveau som etablerede brands og annoncører. Det omfatter markeds-, målgruppe- og medieanalyser, design og rådgivning, brand-awareness studier og medierådgivning. AFA JCDecaux matcher den enkelte startups medieinvestering, hvilket betyder, at man får dobbelt så meget medieplads for pengene. ”Og derudover tilbyder vi altså mediepladsen til nettopriser”, siger Michael Barfoed, Kommerciel Direktør i AFA JCDecaux.  

Donkey Republic-kampagne kom godt fra land

Donkey Republic er det første startup, der har fået muligheden for at være en del af Nurture: 

”Det har virkelig været en stor hjælp at få adgang til de ekstra services gennem Nurture-programmet. Som startup har vi ikke adgang til f.eks. data på kendskabsgrad. Gennem Nurture har vi fået et godt fundament til at måle, hvordan vores langsigtede marketingaktiviteter performer. Vi kan allerede nu se, at kampagnen har løftet andelen af danskerne, der overvejer at bruge Donkey Republic med mellem 50 og 70%” fortæller Mette Cordt-Bergholt, CMO i Donkey Republic. 

JCDecaux Nurture blev lanceret i UK i 2016 og siden er initiativet blevet rullet ud i Tyskland, Holland, Frankrig, Italien, Australien, Schweiz og USA. Således får startups, som en del af Nurture i Danmark, også adgang til både fordele og investornetværk i en række attraktive markeder. 

”For os er Nurture en langsigtet investering, der skal resultere i gode relationer til fremtidens annoncører. Så det er altafgørende, at de startups, som vi tilbyder Nurture, får en god oplevelse. Og i den oplevelse ligger der en forpligtelse i at uddanne i dynamikken mellem kortsigtede, taktiske marketingaktiviteter og så det lange, seje brandingtræk. Det brede kendskab, som outdoor kan skabe, får konverteringerne på sociale og onlinemedier til at vedblive med at stige. Og det er ofte i den sidstnævnte kategori, at startups allerede excellerer. Nu kan vi hjælpe dem med at få sat skub i kendskabet og dermed højne effekten af de digitale medieindkøb, de allerede foretager”, siger Michael Barfoed, Kommerciel Direktør i AFA JCDecaux.  

Og Donkey Republic er et rigtig godt eksempel på en startup, der i modenhed og behov matcher det, som Nurture kan. 

”Donkey Republic har modenheden til at tage det næste skridt og blive et alment kendt brand. De har et solidt koncept og en god forretning, så nu skal der trykkes på speederen. Det vidner deres nylige børsnotering i særdeleshed om. Og det er lige præcis den slags startups, som Nurture kan skabe værdi for. Nurture egner sig ikke til startups, der stadig er ved at finde sig selv. Vores fornemmeste opgave i Nurture er i virkeligheden at screene de startups, som henvender sig, således at vi ikke tager dem ind for tidligt”, siger Esben Spangsege, som driver Nurture-programmet som en del af AFA JCDecaux’ innovations- og forretningsudviklingsenhed, ALPHA, indtil Nurture er solidt introduceret i det danske startup-miljø.         


For yderligere oplysninger kontakt:
Head of Alpha, Esben Spangsege på 29 89 55 60
 

Publiceret i Pressemeddelelse